Grillpicknick vid havet med min rosa grill

Tack vare Spot and Tell så fick jag chansen att testa på två olika kycklingprodukternyheter från kronfågel, Premium och Grill. Efter som det verkligen har varit perfekt väder så fick det bli en grillpicknick med sambon vid havet och då avverka den första produkten som fick bli deras kycklingspett mexican style.
De var väldigt lätta att grilla, snabbt klara och visst är det smidigt när det redan är färdigmarinerat, men ändå är jag ganska så besviken, jag börjar tycka att det är så tråkigt att exakt allt ska ha smak av "taco". Snälla kom med någon smaknyhet någon gång. Så nej, eftersom de är ganska så dyra så är det i alla fall inga kycklingspett vi kommer köpa, tyvärr.


Självklart skulle pojkvännen grilla på någon korv också!



Som tillbehör till grillningen hade jag gjort hemmagjord potatissallad (recept nedanför) och coleslaw. Själv skippade jag potatissalladen och satsade bara på coleslaw och fräscha grönsaker.

En riktigt mysig kväll blev det i alla fall så mer picknick och grillningar vid havet får det allt bli.


Potatissallad (räcker till många):
750g tärnad potatis på burk
500g Majonäs
40g purjolök
25g capris
0,5 dl gräddfil
svartpeppar
frusen dill
frusen persilja

Gör såhär:
Häll av potatisen.
Hacka purjolök och capris.
Blanda majonäs, gräddfil och blanda ner purjolöken och caprisen.
Blanda röran med den väl avrunna potatisen och krydda med svartpeppar, dill och persilja efter smak.
Trackback


RSS 2.0
Matbloggstoppen